GRUPA ZA RAD NA PSIHOSOMATICI

Categories Dešavanja

Profesionalci koji se bave psihičkim i fizičkim zdravljem pacijenata u ovoj grupi obrađivaće, danas sve zastupljenije, teme iz oblasti psihosomatike.

U svakodnevnom govoru veoma često čujemo da je neka devojčica osetila “leptiriće u stomaku”, da je neko bio toliko uznemiren da je skoro, pa “imala/o srčani udar” ili „samo što se nisam šlogirala/o“,  a ideja da nečiji postupak ili reč može da nas “ujede za srce” nije nam uopšte strana. Kada bi osobe koje prethodno navedeno dožive zatražile u zdravstvenim ustanovama pregled i dodatnu dijagnostiku zbog navedenih činjenica ili stanja verovatno bi medicinsko osoblje na prijemnim odeljenjima smatralo da se poigravaju. Međutim, iste ekspresije svoga nesvesnog nisu strane ni lekarima i ostalim zdravstvenim profesionalcima, tako da, sumirajući svoje medicinsko znanje, iskustva svakodnevnog rada sa pacijentima, svesni smo da citirani izrazi umeju da budu i te kako bitni detalji kao anamnestički podatak.

Psihosomatska medicina predstavlja i postavlja bitna, krucijalna pitanja o međusobnim odnosima i zavisnosti uma, tela, centralnog nervnog sistema i neuroendokrinih funkcija. Psihološke, neurološke i somatske funkcije i simptomi utiču jedni druge i uslovljavaju jedni druge.

Izraz psihosomatski, kako u običnom, narodskom žargonu, tako i u medicinskim krugovima, podrazumeva fizičke (somatske) simptome koji nisu medicinski opravdani, dokumentovani. Psihosomatski simptomi podrazumevaju fizičke simptome bez organskih uzročnika (etiologije), izazvane emocionalnim sukobima, preteranom emocionalnošću, stresom  i/ili željom za pažnjom, i sl.

U današnje vreme psihosomatski simptomi sve su češći. Naročito zabrinjava podatak da se ove tegobe javljaju i u mlađim uzrasnim dobima (pedijatrijskoj populaciji).

ORGANIZACIONI DETALJI:

Grupa će se sastajati jednom mesečno. Broj učesnika je ograničen.

Prvi zakazani termin: 06.06.2024. godine od 18h do 21h

Ciljna grupa: psihoterapeuti, studenti koji prolaze edukaciju za psihoterapeuta, lekari.

Način rada: online – Zoom platforma

Autor treninga i voditelj grupe: M.Psych. Dr Olivera M. Ćirković, spec. pedijatrije, master geštalt psihoterapije, akreditovani terapeut i supervizor GSB

Poslednji datum za prijavu: 02.06.2024.
Cena po susretu 30e

PRIJAVA NA EMAIL: kontakt@beomed.rs